فن ومنوعات

عمر كمال يتوج طريق وصوله لجده

عمر كمال يتوج طريق وصوله لجده حيث نشر عبر صفحته الشخصية على موقع فيس بوك فيديو من داخل سيارته وكان مصاحب للفيديو أغنية ضيعنا.

أسماء حسني

نشر الفنان عمر كمال فيديو له وهو يقود سيارته ويغني أغنيته الجديدة ضيعنا ونشر الفيديو من خلال صفحته الشخصية على موقع التواصل الإجتماعي فيسبوك وكتب عليه قائلاً (جدة).

الجدير بالذكر أحتفل المطرب عمر كمال منذ يومين بأغنيته ضيعنا لوصولها الى ٣ مليون مُشاهدة خلال ٣ ايام حيث نشر على صفحته الرسمية على الفيس بوك صورة له و علق عليها قائلاً (الحمدلله ٣ مليون في ٣ ايام لأغنية ضيعنا).

و أغنية ضيعنا لكلاً من المغنيان عبدالباسط حمودة و عمر كمال و من كلمات عمر قطب،مصطفى الجن،اسلام المصري و من ألحان عمرو قطب، و اسلام المصري و من توزيع اسلام شيبسي.

و من كلمات الاغنية شبعانين و عنينا مليانة مش محتاجين من حد إعانة و اللي في جيبنا لو كان لينا كان زمانا ملوك بأمانة ضيعنا ياما كتير فلوس لتاكلها نار و لا حتى سوس لا القرش على في يوم مقامنا و لا خلانا على الناس تدوس

و نشر المطرب عمر كمال منذ ايام أيضا صورة له من مكه المُكرمة وعلق عليها قائلاً (بوست هكتبه عشان اختم بيه اليوم الحلو ده شهر ١ السنة اللي فاتت ٢٠٢٠ ، كان عندي شغل في جدة و كنت لسه مش معروف زي دلوقتي خالص و ربنا كتبلي و عملت عُمرة ، وقتها كان قبل شهرين من الكورونا قبل الدنيا ما تقفل كلها ، المهم روحت و قعدت قدام الحرم و دعيت ربنا بكل حاجة نفسي فيها ، قولتله يارب نفسي اخش السعودية بدعوة رسمية و أجي مهرجان كبير و صوتي يبقي مسموع).

وتابع قائلاً (قولتله يارب نفسي أركب عربية كدة ، قولتله يارب نفسي أسكن في المنطقة كدة ، قولتله نفسي و نفسي و نفسي و نفسي ، وأقسم بالله مفيش حرف واحد طلبته ألا و أتحقق أكتر من اللي طلبته و زيادة ، و السنادي روحت السعودية تاني بوضع تاني و في ظل كل الظروف و العقبات ربنا كتبلي تاني أروح وازور الحرم ، اللهم لك الحمد و الشكر يارب و دعواتي المرادي تتحقق كلها و اجي السنة الجاية بدعوات جديدة).

مقالات ذات صلة

زر الذهاب إلى الأعلى