فن ومنوعات

كاملة أبو ذكري لـ بيومي فؤاد: لو اللي بتقدمه بتسميه فن فلا يشرفني أن أكون زميلة لك

إسراء البواردي

وجهت المخرجة كاملة أبو ذكري رسالة شديدة اللهجة للفنان بيومي فؤاد عقب الهجوم الذى وجهه للفنان محمد سلام بعد العرض المسرحي “ زواج اصطناعي ” ، من خلال حسابها الشخصي على موقع التواصل الإجتماعي فيسبوك.

وكتبت كاملة أبو ذكري ، قائلة: “الأستاذ الفنان اللي كنت واحدة من محبيه.. لو حضرتك فاكر انك لما تعمل عمل اتحضر واتكتب واتنفذ في تلات أيام.. وتروح تعرضه وترقص وتغني وتضحك وبعد كده تاخد آلاف الدولارات.. لو ده بتسميه فن فأنا لا يشرفني إني أكون زميلة لك في هذه المهنة”.

وأستكملت كاملة أبو ذكري: “لما تكون بتعرض التفاهات دي ده لا يشرف الفن المصري.. ولما تعرض التفاهة دي وجارك بيدبحوا أطفاله ونساءه ورجاله وتقولي الفن يبقى معنديش كلام أقدر أقوله غير إن الإحساس والفن نعمة أنتم آخر ناس تتكلموا عنها”.

جدير بالذكر أن الفنان بيومي فؤاد متصدر التريند منذ أمس السبت، عقب هجومه المتواصل على زميله الفنان محمد سلام، حيث خرج على جمهوره بالسعودية عقب عرضه أولى ليالي مسرحية “زواج اصطناعي” يتهكم على فيديو محمد سلام، الذي أعتذر من خلاله على الإشتراك في نفس المسرحية؛ لأنه لا يستطيع أن يرقص ويغني وهناك أبرياء يقتلون يوميا بغزة.

وقال بيومي: “على فكرة محمد سلام ما مشيش علشان الفيديو والهبل ده.. أنا إللي مشيتوا”.

واليوم انتشر له فيديو جديد وهو يهاجم محمد سلام ويقول: “من حقك تعتذر عن المسرحية، بس مش من حقك إنك تغلط في فنك، احنا ما بنجيش علشان نضحك حضراتكم، احنا بنقدم فن، فن مصري، وأنتم بتحترمونا واحنا بنحترمكم جدًا”.

 

مقالات ذات صلة

زر الذهاب إلى الأعلى