فن ومنوعات

اليوم يبدء العرض الأول لفيلم عروستي بجميع دور العرض للسينمات

كتبت داليا أشرف

يستعد أبطال فيلم عروستي لبدء العرض الأول للفيلم اليوم في جميع دور العرض للسينمات، حيث بدء العرض الخاص للفيلم في يوم الاثنين الماضي الموافق 20 سبتمبر في مدينة الشيخ زايد بحضور أبطال الفيلم وهم الفنانة جميلة عوض والفنانة صابرين بصحبة أولادها، ولكن تغيب الفنان أحمد حاتم عن حضوره للعرض الخاص للفليم بسبب تواجده في دبي.

والجدير بالذكر أن تدور أحداث فيلم عروستي حول قصة شريف كناري ودليلة زقزوقي اللذان يعانيان من إلحاح أهلهما على الزواج، وتجمعهما الصدف بعد جلسة زواج صالونات فاشلة ينجذب الثنائي لبعضهما ولكن تجارب دليلة السابقة تجعلها تضع شريف تحت إختبارات مستمرة طوال فترة الإرتباط، للتأكد من أنه الزوج المثالي لها فهل سينجح كناري وزقزوقي في بناء عش حب يجمعهما.

شارك فى بطولة فيلم عروستي كلاً من الفنانين أحمد حاتم، جميلة عوض، صابرين، محمود البزاوى، فاتن واصل، زينب غريب، مروان يونس، وندى أكرم، وعدد من ضيوف الشرف ومن بينهم كلاً من الفنانين أسماء جلال، شريف الدسوقي، هند عبدالحليم، محمد مولي، سيف زهران، وبسنت النبراوي، والفيلم من تأليف مصطفى البربري ومن إخراج محمد بكير.

يذكر أنه الفنان مروان يونس قد نشر عبر حسابه الخاص الفيس بوك صورة له أثناء حضوره العرض الخاص وعلق عليها قائلاً (النهاردة كان العرض الخاص لفيلم عروستي ودي أول مرة أحس الإحساس اللي حسيته النهارة أنا بجد مبسوط من كل قلبي من ردود الأفعال اللي حصلت النهاردة الفيلم نجح بينا كلنا الناس مبتسمة الناس قعدوا لغاية أخر لحظة وكفاية أن بشرا تقوللي ده أحلى فيلم في الموسم من امتع التجارب اللي مريت بيها).

 

وأضاف يونس موضحاً (أنا محتاج أشكر ناس كتير قوي ومحتاج أعمل منشن لناس كتير جداً بس مش هعمل كدة عشان ده مش بوست بس من كل قلبي أنا بشكر المخرج محمد بكير اللي طلع الفيلم بالشكل الجميل دة مصطفي البربري اللي كتب هذا العمل الخفيف الجميل إيهاب السرجاني اللي حط ثقته فيا وأنتج هذا العمل المبهج وسالي فايز مديرة أعمالي اللي عرفت تحطني في المكان الصح).

وتابع يونس موضحاً كلامه للفنان أحمد حاتم (وأخيرا عايز أشكر أحمد حاتم بطل الفيلم اللي خلى التجربة دي من أمتع ما يمكن! يا حاتم أنت ناجح علشان أنت مجتهد وفاهم كويس أنت بتعمل اية)،وأختتم كلامه (والحاجة الأخيرة اللي هقولها هو أن ادخلوا الفيلم عشان أمي هاتبهركم دي ست تحس أنها بتمثل بقالها العمر كله! موهبة متفجرة أنصحكوا تدخلوا الفيلم في السينما بعد بكرا فيلم رومانسي خفيف ولذيذ ومش ملزق!!).

مقالات ذات صلة

زر الذهاب إلى الأعلى