حوادث

سحر تطلب الطلاق:« جوزي خاني مع جارتي والشورت كشفه»

سحر تطلب الطلاق:« جوزي خاني مع جارتي والشورت كشفه»

لم تتوقع الفتاة البالغة من العمر 34عاماً، ان حياتها ستنتهي بطلب الطلاق في المحكمة بعد 12 عاماً من الزواج، فالفتاة التي حملت بتكوين أسرة ومنزل وتزوجت وانجبت طفلين اكتشفت خيانة زوجها لها مع جارتهم المُطلقة، لتعيش حالة من الصدمة بعدها ترجع لمنزل اهلها وتطلب الطلاق.

وامام الاخصائية الاجتماعية بإحدى محاكم الأسرة في محافظة الشرقية، وقفت« سحر.ع.م»، تروي مآساتها قائلة،« تزوجت بعقد صحيح عام 2009 من زوجي الذي يعمل موظفاً في الحكم المحلي، وأنجبت طفلين أكبرهما 11عاماً، وأصغرهما 5 اعوام، وعشت حياة لا يشوبها شائبة مع زوجي، إلى ان قطنت سيدة مطلقة بجوارنا منذ 4 أعوام، ومن وقتها وحياتنا انقلبت رأساً على عقب».

أضافت الزوجة،« مكنتش لسة تعرفنا وكانت بتخبط علينا في نص الليل بدعوى أن بنتها تعبانة، وانا مش برتاح ليها ولا لنظراتها، وكان جوزي دايماً يقولي دي غلبانة، وعطفنا عليها وراعينا ظروفها وكنا بنساعدها، لكن أنا مكنتش مرتاحة وكنت بحاول أبعد جوزي عنها بكل الطرق، وفجأة في إحدى المرات لقيتها باعتة رسالة مش مظبوطة لجوزي على الواتس آب، وحصلت مشكلة وعملها بلوك لكن على ما يبدوا انها كانت بتطارده».

أوضحت الزوجة، « مكنتش عارفة ان جوزي بيخوني، في مرة من المرات لقيتها منشرة شورت شبه بتاع جوزي على حبل الغسيل، والشورت ده كان تايه من أيام وهي معندهاش ولاد ولا متزوجة شكيت في الأمر، عملت نفسي رايحة أسال عليها، وجخلت على حبل الغسيل جبته لقيته شورت جوزي واجهتها قالتلي أنا اتجوزت جوزك عرفي، اتصدمت ومكنتش عارفة اعمل ايه، رجعت كلمت جوزي وقولتله تعالى حالاً ولما جه واجهته انكر».

تابعت الزوجة،« صممت على انه خان ورحت جبتها واعترف انه تزوجها عرفي علشان الناس متتكلمش عليها، سيبت البيت ورجعت بيت أهلي وطلبت الطلاق، لكن رفض فلجأت لمحكمة الأسرة طلباً للطلاق للضرر بسبب خيانته ليا».

مقالات ذات صلة

زر الذهاب إلى الأعلى