فن ومنوعات

حماقي يعلن عن موعد طرح ألبومه الجديد يافاتني

كتبت ريم عبد العزيز 

أعلن المطرب محمد حماقي عن موعد طرح ألبومه الجديد يافاتني كاملاً من خلال حسابه الشخصي على إنستجرام، حيث نشر برومو الألبوم وكتب قائلاً (إستنوا ألبوم يافاتني كامل يوم 6 أكتوبر) كما أوضح قائلاً (وعلى فكرة .. ده مش بوستر الألبوم).

جدير بالذكر أن المطرب محمد حماقي طرح عدد من الأغاني الخاصة بألبومه الجديد حيث طرح الأغنية الأولى وهى زيها مين وهى من كلمات عزيز الشافعي وتوزيع تميم، وحققت 18 مليون مشاهدة خلال شهر من طرحها.

وتقول كلمات الأغنية (حلوة وبتحلي اي مكان وتنوره والله ما تلاقوا زيها لفوا الدنيا ودوروا .. دي جمالها معدي والله يشوفه بيقدره .. والله ما تلاقوه زيها .. زيها مين بتهزروا ..).

وطرح الأغنية الثانية وهى لو هتسيب وهى من كلمات تامر حسين ومن ألحان وتوزيع أحمد إبراهيم وحققت 11 مليون مشاهدة عبر القناة الخاصة على يوتيوب خلال 4 أسابيع من طرحها.

وتحتوى الأغنية على كلمات (ولو هتسيب .. موافقك عادي بس تسيبني بشروطي .. ماتتعبنيش كأنك ناوي .. على موتي وبدل قلبي دا بقلبك وبعدها غيب ..).

وطرح الأغنية الثالثة من الألبوم وهى أغنية تك وهى من كلمات أمير طعيمة وألحان عمرو مصطفى وتوزيع وميكساج توما، وحققت الأغنية عبر القناة الرسمية على يوتيوب 5 مليون مشاهدة خلال 3 أسابيع من وقت طرحها.

وتضم الأغنية كلمات تقول (حبيبي داس على قلبي تك .. وأنا ياناس كده على المحك .. ومبقاش فيه عندي شك .. خلاص ملكني هواه .. دا انا مشيت علشانه عكس .. على زمان علمت أكس .. ولو أعيش وياه في حبس .. هقول دي أحلى حياة..).

وقام حماقي في الأخير بطرح الأغنية الرابعة من الألبوم وهى أغنية طالع موضة وهى من كلمات تامر حسين وألحان تامر علي وتوزيع وميكساج أحمد إبراهيم، وحققت منذ طرحها على القناة الرسمية على يوتيوب خلال أسبوعين فقط 2.2 مليون مشاهدة.

وتقول كلمات الأغنية (تيجي سيرتها قلبي يدق .. أديني قولت كلمة حق .. دي حبيبة قلبي ديا .. وماله ما تتدلع عليا .. لو أنا منها يعني أتغر .. ياما عليا عدى ومر .. ومشفتش أحلى منها .. عيونها الحلوة مميزينها .. دي جمالها طالع موضة .. برائتها مش موجودة .. ماعرفش جايبة الجمال ده منين).

مقالات ذات صلة

زر الذهاب إلى الأعلى